måndag 20 juni 2011

Jag ska måla hela världen lilla mamma...

...eller kanske inte, men det är så det känns just nu! Insåg att vi kommer ha fullt upp med vår "renovering" när vi får tillträdet till huset, så jag har smygstartat lite med målning av möbler osv.

Det som målas är blivande köksbordet, tvättställsunderskåp (det på bilden), sängskåp, ben och armstöd på en fotölj (som ska kläs om också), plus en liten "knopphängare-grej" (till kökshanddukar - en sån med en liten hylla ovanför ni vet...jaja, ni får se vad jag menar sen)...Men vitt och fint blir det :)

(bild lånad från IKEA)



Alla möbler var ungefär lika mörka som skåpet ovan och målade i en massa olika typer av färg och lack osv, så jag har valt att använda en spärrgrund, för att det ska fästa ordentligt och inte blöda igenom. Kan varmt rekommendera Sadolins spärrgrund till liknande projekt!


Nu ska jag vila lite, är hemma med magont idag :(

Kram på er!



3 kommentarer:

  1. Hej Sofi!
    Ja, han är riktigt söt er lille Sixten!

    Vad mycket du har att måla:) Smart att göra det nu innan ni får tillträde till huset!

    Krya på dig!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Åhh vad härligt att flytta till hus! Stackare som har magont, krya på dig. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Kul att se resultatet senare...det verkar vara en toppen idé Kram lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar hos mig!
Kram Sofi